Wymiana opon – podnośniki pneumatyczne

Zastanawialiście się kiedyś jak wygląda wymiana opon w ciężarówce albo tirze? Prawdopodobnie większość myśli, że taki proces w przypadku znacznie większego samochodu niż osobowy musi być znacząco odmienny. Jest to jednak bardzo mylny obraz sytuacji.
Podnośniki pneumatyczne i profesjonalna wymiana opon
Nie dosyć, że sama wymiana opon w felgach przebiega w dokładnie taki sam sposób jak w osobówce to jeszcze są używane niemal te same maszyny, które używa wulkanizator do wymiany opon w waszych samochodach osobowych. Jedyna różnica to montażownice jakie są używane przez wulkanizatora. Do wymiany opon w ciężarówkach i tirach używane są montażownice ciężarowe. Od zwykłej montażownicy, taka ciężarowa różni się tylko wielkością oraz pozycją w jakiej znajduje się koło podczas całego procesu, w tym przypadku jest to pozycja pionowa. Nie da się ukryć, że potrzebne będą również podnośniki pneumatyczne dla specjalistów Sam proces przebiega jednak identycznie jak w przypadku małych kół. Koło zostaje unieruchomione, następnie zbliża się łyżka która wyciąga oponę z felgi, następnie operator maszyny zabiera starą oponę i podaje maszynie nową, a ta wciska drugą strona łyżki oponę do felgi. Potem opona jest pompowana i trafia do wyważarki do opon. Takie wyważarki z góry są produkowane na różne rozmiary kół i są w stanie obsłużyć zarówno duże jak i małe koła, więc są to te same wyważarki jakie są używane do wyważania kół samochodów osobowych. Po wyważeniu i zamontowaniu kół do ciężarówki, tą ustawia się na urządzeniu do geometrii kół, które pomorze ustawić koła w taki sposób, aby uniknąć tzw. zbieżności kół.
Na koniec pozostaje nam kolejna różnica, czyli montaż czujników TPMS. Są to specjalne czujniki zakładane na wentyle w oponach. Mierzą one ciśnienie opon i za p0omoca fal radiowych wysyłają dane do komputera pokładowego samochodu.