Wybieramy marker permanentny

Choć wybór markera może wydawać się bardzo prosty i zwykle nie zastanawiamy się długo przed zakupem konkretnego modelu, to jednak czasem warto przemyśleć tę z pozoru nieistotną kwestię, zwłaszcza jeśli marker służy nam w pracy czy do celów dekoracyjnych i liczymy na jego precyzję i dobrą jakość tuszu.
Jak wybierać markery permanentne?
Wybór konkretnego markera bynajmniej nie kończy się na wybraniu koloru i nic poza tym. Warto zwrócić również uwagę na pozostałe, wydawać by się mogło mniej istotne czynniki, które ostatecznie mają duże znaczenie, choćby jeśli chodzi o wydajność produktu. Dawniej markery były produkowane wyłącznie na bazie tuszu spirytusowego, gdzie podczas używania markera unosił się w powietrzu dość silny zapach alkoholu. Do dziś możemy spotkać w sprzedaży tego typu produkty, jednak zdecydowanie bardziej funkcjonalny i wydajny marker permanentny to ten z wkładem olejowym. Jest on zdecydowanie bardziej odporny na ścieranie i blaknięcie, co ma ogromne znaczenie biorąc pod uwagę fakt, że zwykle napis powstały przy użyciu markera jest eksponowany na działanie światła. Kolejnym ważnym aspektem jest kształt końcówki pisaka. Zwykle jest ona uformowana w stożek, co pozwala na dość dużą precyzję podczas wykonywania napisu, jednak do dyspozycji wówczas mamy tylko jedną grubość linii. Jeśli natomiast zależy nam na możliwości tworzenia zróżnicowanych pod względem szerokości linii, korzystając z tylko jednego narzędzia, wówczas powinniśmy postawić na końcówkę ściętą. Należy zawsze mieć na uwadze fakt, że ślad markera zawsze będzie większy od szerokości końcówki, gdyż tusz pozostawiony na powierzchni odrobinę się rozleje. Na rynku mamy do wyboru kilka rozmiarów końcówek, jednak ich oznaczenie nie jest uniwersalne i każdy producent stosuje swoje kody.
Zwykle szczegóły mają zdecydowanie większe znaczenie niż może nam się wydawać. Nawet wybór markera permanentnego okazuje się nie lada wyzwaniem, biorąc pod uwagę jak wiele czynników należy wziąć pod uwagę, aby dostosować pisak do własnych potrzeb.